Followers

Saturday 7 July 2012

PLKN mari ~

asalamualaikum

like what the entry said, Yes, today aku nak bebel pasal PLKN. honestly, since born, aku memang tak suka this PLKN bagai. for me, that's a big disaster in life if chosen. Shit! And then I was chosen. *betullah ape orang cakap, yang kita tak mau lah kita akan dapat . Haha, the story started when I was actually on my way for SPM examination. Time tu, aku dekat SMS Rembau for score program, & huru hara gosip mengatakan yang result for PLKN dah keluar. Cet, then aku pun agak berdoa bagai *please please tak mau pergi. but at that time, aku tak check lagi. And suatu malam yang suram di SMS Rembau, a friend of mine from SBPIS called and said ''Tahniah, anda terpilih untuk PLKN'' seriously cakap, aku like, ''what the f!" How can the picked me? I wasn't the one yang hambar in co-curricular. In fact, aku ialah PENGAKAP RAJA (LAUT) okey, gempakk kan. Memang siott habis lah kan terpilih pulak.

And so, aku kind of tak dapat accept the fact lagi. Rase mcm down pun ada, Haha. Oh ya, one more thing yang buat aku Not So into PLKN ialah my senior died during his time for PLKN, main reason- hygiene. So, aku memang menyampah gak lah kat PLKN. seriously lah, berapa ramai dah yang kene tu, kene ni kat PLKN. isk2, seram lah aku dibuatnya. But as mendekati SPM, aku lupakn kejap about PLKN bagai and started focusing more on SPM.

Year-end

          Okay, everything 'bout SPM dah lepas, now what? PLKN- thing messed up my mind again- yes guys, you see, again is the word i use for ''THINGS-I DONT-LIKE TO SAY'' it's like annoying giler tahu when I was actually tetiba mood marah, bila pikir pasal PLKN. haha. 1-1-2012, Finally, I HAD TO GO FOR THIS PLKN! first day, tak suka. dah lah, my birthday 2-1-2012 . Shit man! It's been ages since the last time aku celebrate my own birthday. I mean, i don't like to celebrate di hostel as compared to home. ''Home sweet home~" Then relakan jela. Dorm kat sana sangat besar or i can say, luas. About 20-22 persons can sumbat dalam tu. And i was one of them. Victims. Haha.

           But then, for the first 2weeks, hambar gilaaa as kene dengar bebelan mengenai sivik & kewarganegaraan . Shit ! Again. And the activities were sucks. Really. Penat okay, Terlentok2 aku dalam kelas CB (Character Building) Cehh, aku punya character dah ohsemm lah.

           Tapi, remember, there's always a rainbow after a heavy rain. :) Things got really better than what I 've been used to during the last weeks. Fun and Exciting. Main rakit, kayak *FYI, my team won the Rakit competition. First place. No doubt :) Haha, ini ella lah, tough.

          And kat sana, JL (Jurulatih) Husin was like a father to me. Dia nie memang sayang kat aku tau :P sikit2 panggil aku, suruh organize itu & ini. why me? because i was the one he could count on :) And maybe korang akan macm like 'what?" bile aku cakap yang Ella Hassan was actually been chosen as WIRAWATI TERBAIK KEM PADANG HIJAU , KLUANG, JOHOR. gempak? yes, that's me . Haha. percaya lah guys, things happen we don't really expect them to. why me? reasons: Aku sangat aktif in games, a trustworthy person for JL and of course like usual, ade exams untuk dapat this ohsemm title. First aku kene interview, second, aku kena jawab ujian bertulis (all 'bout PLKN) and magically, even tidur dalam CB classes, aku dapat highest mark okay. Alhamdulillah :) And so, I was rewarded with the title.

Conclusion, don't hate something really much until you are actually know it better. *speaking from experience :)



malam last di PLKN :)


selamat bawak suscreen . Thanks to Bananaboat sunblock .haha


nisa - best friend di PLKN


fiza, dorm mate terbaik  


fiza lagi.


my friends - da boom!


alpha company with JL HUSIN <3


okay, gemuk. 6x makan sehari. 


hari penganugerahan wirawati terbaik :)


berdebau2 cik ella .Haha


 dari kiri, Ketua Skuad terbaik, Wirawati Terbaik (hahaks!) & Wira Terbaik


me & JL husin :) muah muah! *tudung PLKN yang huduh. 
#terpaksa den lipat kebelakang


geng padang hijau :) all are my besties :) LOVE YOU ALL


and so that's all. be happy all PLKN newcomers ! haha

No comments:

Post a Comment